Hakan Çevikoğlu

Paylaş

Hakan Çevikoğlu Hakkında Haberler

Haberler

Çin seyahatimizin önemli duraklarından biri de Hangzhou şehrindeki AliBaba kampüsüydü..

Hem kampüs turu yaptık hem de Tmall içinde açtığımız Türkiye Ulusal Mağazasının başarıyla işletilmesi, lojistik, pazarlama, müşteri profili, satış potansiyeli yüksek ürünler gibi konularda bilgi alışverişi, planlar yaptık. Aslında yaptığımız iş pazaryeri içinde pazaryeri açıp ülkemizden markaları Çin’li kullanıcılarla kolayca buluşturmak.

Ziyaretimiz sırasında bize gösterilen birkaç bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum; sabah saat 10 civarında o gün alınan sipariş sayısı 21 milyonun üzerindeydi, platformda satışa açık ürün sayısı 3,3 milyardan fazlaydı.. Alibaba ziyareti Çin’deki sayı uzayını daha iyi anlamamızı sağladı 😄 AliBaba trafiği çok artmaya başladığında sunucuların işlemci güçleri trafiği kaldırmaya yetmediği için kendi işlemcilerini bile üretmiş. Çin’de e-ticaretin dünyanın en gelişmişi olduğunu gözlerimizle gördük ve deneyimledik.

AliBaba’nın dünyadaki Çin ürünlerine karşı gelişen algıyı kırmak için Aliexpress’in yanısıra, Asean ülkeleri için Lazada’yı, İspanyolca konuşulan ülkeler için Miravia’yı, Pakistan ve çevresi için Daraz’ı ve tabi Avrupa ile ortadoğu içinde Trendyol’u satın alarak bu platformlar üzerinden de dünyadaki konumunu sağlamlaştırmak istediğini de görüyoruz.

Bizi misafir eden Tmall ve Taobao başkan yardımcısı Sayın Ryan Wang ve ekibine tekrar teşekkür ediyoruz. Bizim için unutulmaz bir deneyim oldu.