Türkiye E-Ticaret Haftası’nın ikinci gününü de başarıyla tamamlayarak, ülkemizin dijital ticaret vizyonuna yeni bir kilometre taşı daha ekledik: Teknolojiden müşteri deneyimine, yapay zekâdan sürdürülebilirliğe, platform ekonomilerinden fon-mentor-yatırım ilişkilerine ve gençlerin kariyer yolculuklarına uzanan geniş bir perspektifte, sektörümüzün geleceğine yön veren kapsamlı oturumlar gerçekleştirdik.
Teknoloji Yazarı M. Serdar Kuzuloğlu’nun “Bambaşka Bir Müşteri” keynote konuşması dijital çağın yeni tüketici davranışlarını güçlü bir çerçeveyle ortaya koyarken; Prof. Dr. İbrahim Kırcova’nın “E-Ticaret Start-up’ları İçin Yol Haritası”, Gazeteci Ahmet Can’ın “Platform Ekonomisinden Deneyim Ekonomisine”, 100bin Genç Yetenek Platformu Kurucusu Emre Urfalı’nın “Dijital Ticaretin Başarı Kodları” ve Cumhurbaşkanlığı Sosyal ve Gençlik Politikaları Kurulu Üyesi Ebru Baybara Demir’in “Yerelden Başlayan Dijital Dönüşüm: Türkiye’den Başarı Hikâyeleri” oturumları sektörün dönüşen dinamiklerini çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirdi. Bununla birlikte, Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa’nın “E-Ticaret Ekosisteminde Diyalog ve İş Birliği” oturumu; kamu-özel sektör etkileşimi, regülasyon süreçleri ve sektörel koordinasyon açısından stratejik bir yol haritası sunarken; TOBB Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Ahmet Saygın Baban moderatörlüğündeki “Sürdürülebilir Gelecekte Şirketleri Neler Bekliyor?” paneli, sürdürülebilirlik ve yeni nesil iş stratejileri ekseninde katılımcılara derinlikli bir perspektif kazandırdı.Bu oturumların yanı sıra, gün boyunca farklı sahne ve salonlarda teknoloji, tasarım, müşteri deneyimi, girişimcilik ve dijital dönüşüm odaklı birçok içerik de yoğun ilgiyle takip edildi.
İki gün boyunca; binlerce katılımcının enerjisiyle dolup taşan salonlarda ana oturumlardan masterclass programlarına, atölyelerden workshop alanlarına, S2B görüşmelerinden deneyim noktalarına kadar dijital ticaretin tüm bileşenleri eş zamanlı olarak ele alındı, tartışıldı ve yeniden tanımlandı. Üretilen her içerik, yapılan her değerlendirme ve kurulan her temas; Türkiye’nin e-ticaret ekosisteminin yalnızca bugününü değil, geleceğini de ortak akılla şekillendirdiğimizi bir kez daha göstermiştir.
Bu kapsamlı etkinliğin gerçekleşmesindeki güçlü destekleri için Ticaret Bakanımız Sayın Prof. Dr. Ömer Bolat’a, Bakan Yardımcımız Sayın Mahmut Gürcan’a, İç Ticaret Genel Müdürümüz Sayın Adem Başar’a, planlama ve uygulama sürecindeki koordinasyon ve liderliği için E-Ticaret Daire Başkanımız Sayın Çağatay Yasin Karaboğa’ya, TOBB Türkiye E-Ticaret Meclis Başkanımız Sayın Ozan Acar’a ve emeği geçen tüm paydaşlara gönülden teşekkür ediyorum.









