Hakan ÇevikoğluPtteM A.Ş. Kurucu ve CEO'su - ETİD Başkanı
Türkiye E-Ticaret Haftası’nın ilk günü!

Türkiye E-Ticaret Haftası’nın ilk günü!

1763793660100

Ticaret Bakanımız Sayın Prof. Dr. Ömer Bolat’ın, Bakan Yardımcılarımız Sayın Mahmut Gürcan ve Sezai Uçarmak’ın, TOBB Başkan Yardımcımız Sayın Tamer Kıran’ın ve kamu kurumlarımız ile e-ticaret ekosistemimizin kıymetli paydaşlarının katılımlarıyla Türkiye E-Ticaret Haftası’nın ilk gününü yoğun ilgi eşliğinde tamamlamış bulunuyoruz.

Açılış konuşmamda heyecanla ifade ettiğim üzere; e-ticaret artık yalnızca bir satış kanalı değil, üretimin, lojistiğin, verinin, teknolojinin, finansın ve tüketici deneyiminin kesiştiği yeni nesil bir değer üretim alanıdır. Bugün yalnızca bir etkinliğe başlamadık; Türkiye’nin dijital ekonomide kat ettiği yolu daha ileriye taşıyacak ortak bir vizyon ortaya koyduk.

Etkinliğin ilk gününde; Türkiye E-Ticaret Ödülleri’nin takdim edilmesinin ardından sahneye çıkan dünyaca ünlü fütürist Gerd Leonhard, dijital ticaretin geleceğine ilişkin küresel ölçekli perspektifiyle programa stratejik bir çerçeve kazandırmış, özellikle “Hedef 2030: Türkiye’de Yatırım Fırsatları” oturumu ise, Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi İletişim Dairesi Başkanı Gökhan Yücel moderasyonunda; Sandro Berdzenishvili (Head of Kaspi Pay & Hepsiburada Board Member), Emmanuel DeSousa (Managing Partner & Co-Founder, Princeville Capital), Madhu Kannan (Chief Business Officer, Uber) ve Salem Al Shamsi (Director of Technology, Mubadala) gibi küresel şirket temsilcilerinin katılımıyla uluslararası yatırımcıların Türkiye’ye yönelik stratejik ilgisini güçlü biçimde yansıtmıştır.

Günün devamında; Leyla Alaton moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Zihnin Kodları: Dijital Çağda Tüketici Psikolojisi” oturumu, Ufuk Tarhan moderatörlüğündeki “Algoritmaların Gücü: Yapay Zekâ ile E-Ticaret” paneli ve Hülya Mutlu moderatörlüğünde düzenlenen “Yerelden Başlayan Dijital Dönüşüm: Türkiye’den Başarı Hikâyeleri” oturumu yoğun ilgi görmüş; sektörün gelişim alanları, tüketici davranışlarındaki değişim, yeni nesil iş modelleri ve teknolojik dönüşüm başlıkları alanında yetkin konuşmacılarla kapsamlı biçimde ele alınmıştır. Masterclass salonunda bulut altyapısı, veri analitiği, yapay zekânın hukuki boyutu, hızlı teslimat teknolojileri ve kullanıcı deneyimi odağında uzmanlık eğitimleri gerçekleştirilirken; workshop alanında start-up sunumları, S2B görüşmeleri, uygulamalı yapay zekâ atölyeleri, marka hikâyeleştirme oturumları ve çocuk atölyeleri gün boyunca geniş katılımla sürmüştür. Deneyim alanlarında ise ziyaretçiler e-ticaret teknolojilerini uygulamalı olarak deneyimleme fırsatı bulmuş; FutureCommerce AIdeathon kapsamında ön eleme ve mentorluk süreci tamamlanmış ve dereceye giren genç takımlar ödüllendirilmiştir.

Bugün ortaya konulan güçlü birliktelik, sektöre ilişkin ortak vizyonun sektörün tüm paydaşları tarafından benimsendiğini göstermektedir.

Türkiye E-Ticaret Haftası’nın ilk gününü başarıyla tamamlamanın memnuniyeti içindeyiz!

Hakan Çevikoğlu

Beni takip et

Arşivler